NouHätä!-kampanja 8.-luokkalaisille

NouHätä! on yläkoulun kahdeksasluokkalaisille suunnattu valtakunnallinen pelastustaitokampanja. Kampanja lisää nuorten valmiuksia ennakoida ja estää vaaratilanteita sekä antaa taitoja toimia onnettomuustilanteissa oikein.

Kuluvana lukuvuonna on käynnissä jo kampanjan 30. kausi. NouHätä!-kampanjaa koordinoi Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö ja rahoittaa Palosuojelurahasto. Kampanjaa on mukana toteuttamassa pelastuslaitokset ja pelastusliitot.

Munkkiniemen yhteiskoulu on osallistunut NouHätä-kampanjaan jo parin vuosikymmenen ajan. Tiistaina 28.10. vierailivat koulullamme pelastuslaitoksen turvallisuuskouluttajat Mika Gerasimoff ja Ari Hyvönen. He pitivät kaikille 8. -luokkalaisille yhteisen turvallisuusoppitunnin. Kampanjaan osallistuneilla oppilailla on mahdollisuus osallistua myös kilpailuun, joka huipentuu finaaliin keväällä 2026.

   

   

   

   

   

PA & KN