Perjantaina 14.4. koulumme lukiolaisten toisen vuosiluokan Fashion Business -kurssilaiset pääsivät tutustumaan Marimekon uuteen Pre-loved-markkina-alustaan. Herttoniemessä meitä vastassa oli markkinoinnin asiantuntija Linda Halt.
Linda kertoi matkastaan, alkaen kosmetologikoulusta ja H&M:n myyjästä, Marimekon markkinoinnin asiantuntijaksi ja uuden Pre-loved-markkinapaikan kehittäjäksi. Halt luennoi myös kiinnostavasti Marimekon sävykkäästä historiasta ja käännekohdista yrityksen eri vaiheissa.
Marimekon Pre-loved-markkinapaikka on yrityksen alaisuudessa toimiva verkkokauppa, jossa yksityishenkilöt, Marimekko-keräilijät sekä second hand -yritykset voivat myydä käytettyä Marimekkoa eteenpäin. Pre-loved hyödyntää nykyaikana trendin asemaan noussutta kiertotaloutta ja täten sillä on merkittävä markkinarako sekä nuorempien että vanhempien henkilöiden kohdalla.
“Second hand on nyt se juttu. Yritysten on joko hypättävä mukaan tai heidät kiskotaan siihen mukaan,” kuvailee Halt kiertotalouden merkitystä vaatebisneksessä.
Kiitos Marimekolle ja Linda Haltille mielenkiintoisesta ja opettavaisesta vierailusta!
Salli Sinisalo & Onni Mykkänen 2C
NK