Munkkiniemen yhteiskoulun 9a-luokka vietti onnistuneen ja elämyksellisen luokkaretken Tallinnaan torstaina 22.5.2025. Ryhmä matkusti yhdessä laivalla Tallinnaan ja vietti päivän tutustuen kaupungin historiaan, kulttuuriin ja luontoon. Sää suosi retkeläisiä: aurinko paistoi ja lämpö helli koko päivän ajan.
Tallinnassa retki alkoi opastetulla kävelykierroksella vanhaankaupunkiin, jossa keskityttiin erityisesti alakaupungin keskiaikaiseen katuverkkoon. Oppilaat tutustuivat muun muassa Suur Rannaväravan porttiin, Paksuun Margareetaan, Katariinankujaan ja Raatihuoneentoriin. Kierroksen aikana kuultiin kiinnostavia tarinoita Tallinnan historiasta ja keskiaikaisesta elämästä.
Kävelykierroksen jälkeen oppilaat söivät omatoimisen lounaan pienryhmissä vanhankaupungin lähialueella. Päivän opintosisältöön kuului vierailu Viron luonnontieteellisessä museossa, jossa kaikki oppilaat osallistuivat näyttelyihin liittyviin oppimistehtäviin. Museossa tutustuttiin muun muassa Viron eläimistöön, kasveihin, geologiaan ja ympäristökysymyksiin. Museovierailun aikana järjestettiin myös leikkimielinen kisailu, jossa oppilasryhmät kilpailivat nopeudessa ja tarkkuudessa vastatessaan tehtäviin museon eri osastoilla. Kisa toi lisäintoa oppimiseen ja teki museokäynnistä hauskan ja mieleenpainuvan kokemuksen.
Lopuksi vietimme yhteistä aikaa paluumatkalla laivalla, ja päivän tunnelma jatkui iloisena ja rennon hyväntuulisena vielä kotimatkallakin.
Kiitos 9a-luokalle hienosta päivästä, jossa yhdistyivät opiskelu, kulttuuri ja yhdessäolo – sekä aimo annos aurinkoa ja naurua!




